24 Nisan 2016 Pazar

Sabahattin Ali - Değirmen

1 yorum:

  1. Çoğu hüzün veren hikayelerden oluşan bu kitap yer yer insanın yüreğine dokunuyor. On altı kısalı uzunlu hikayeden bazılarını beğenmedim. Bazıları ise rahatsız ediciydi. Belki de okuru biraz rahatsız etmek, duymak istemediklerini ona anlatmak yazarın üstlendiği görevlerden biridir.
    Kitaba ismini veren hikaye kitabın dokunaklı bir parçası. Ama ben en çok Kazlar adlı öyküyü beğendim. Bana çok gerçek geldi. Ben anladım ki gerçekçi öyküler bana daha çekici geliyor. Çünkü Kazlar'a karşılık Kurtarılamayan Şaheser ve Birdenbire Sönen Kandilin Hikayesi gibi hayal dünyasına hitap eden kimi zaman yerden ve zamandan kopan öyküler çok bana göre değil.
    Kitapta beni heyecanlandıran iki öykü ise Bir Gemici Hikayesi ve Bir Siyah Fanila İçin öyküleridir. İlkinde bir ayaklanmanın öğrettikleri, ikincisinde ise kişinin kendini tanıması ile ilgili vurgular düşündürücüydü.
    Şimdiye kadar romanlarını okuduğum Sabahattin Ali'nin bir öykü kitabını okumak gerçekten yazar hakkında kuvvetli ipuçları veriyor. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil