27 Şubat 2016 Cumartesi

Dokuzuncu Hariciye Koğuşu - Peyami Safa

1 yorum:

  1. Bu kitap okuma döneminde bir ilki gerçekleştirdik. Bu dönem iki farklı kitap seçerek okuyuculara birden fazla seçenek sunmuş olduk. Başarılı olduğu takdirde bu uygulamaya devam etmeyi düşünüyoruz.
    Ben okumak için Dokuzuncu Hariciye Koğuşu'nu seçtim. İlk belirtmek istediğim konu kitaba zor ulaşılması. İzmir'de yaşıyorum ve bu denli ünlü bir kitabın yeni baskısına ulaşamadım. Gezdiğim kitapevlerinin hiçbirinde kitabı bulamadım. En son gittiğim sahafta ise yalnız bir tane kalmıştı. Kitap çok satıldığı için mi yoksa artık hiç okunmadığı için mi bulunamıyor bilmiyorum.
    Kitap bacağını kaybetme riski taşıyan bir hastanın hastalık sürecindeki ruh halini dokunaklı bir biçimde anlatmış. Kahramanımız olan hasta, her ne kadar sağlığını kaybetmeyen insanların hastaları anlayamayacağını söylese de yazarın ustaca anlatımı okuyucuya hastalığın verdiği ruh sıkıntısını etkili şekilde aktarmayı başarmış. Kitap boyunca sizi saran umutsuzluk, çaresizlik gözlerinizi yaşartıyor. Romanda anlatılan aşk hikayesi içine ise okuyucu fazla eğlemiyor. Çünkü bu durum hastalığın gölgesinde kalmış ve yüzeysel işlenmiş. Hasta dışında kalan roman kahramanları da aşk hikayesi ile aynı kaderi paylaşıyor.

    YanıtlaSil