23 Ocak 2009 Cuma

ZÜLFÜ LİVANELİ-SON ADA




Son Ada
"Dikkat Kitap !"
grubu
tarafından
okundu.

9 yorum:

  1. zülfüyü zengin ettik adlı ilk buluşmamızdan bir görüntü:D

    YanıtlaSil
  2. Zengin ettik Zülfü'yü:)

    YanıtlaSil
  3. Efendim grubumuz hayırlı uğurlu olsun. Bu blog beni çok heyecanlandırdı. Dilerim uzun yıllar sürdürebiliriz.
    İlk kitap gecemiz çok keyifli geçti herkeste aynı heyecanı ve isteği sezdim. Yeni kitabımızı bir günde okumak ve tekrar buluşmak geçti herkesin içinden. Bu hevesin daim olması dileğiyle...

    YanıtlaSil
  4. (:Evet arkadaşlar nice nice devam etmesi dileğiyle.Mutlu kalın,esen kalın(:

    YanıtlaSil
  5. tatilden sonra yeni kitabımız için buluşana kadar kendinize iyi bakın :)içinizdeki kitap sevgisi tükenmesin...

    YanıtlaSil
  6. Gelelim Zülfü Livaneli'nin son kitabı 'Son Ada' ya. Çok rahat okunan, tek solukta bitiveren bir kitap.
    'Mutluluk' ve 'Leyala'nın Evi' kitaplarından sonra Zülfü Livaneli'den beklentilerimizin altında bir eser geldi. İyi ve kötü'nün mücadelesinin ilköğretim düzeyinde anlatıldığı kitapta kuvvetli anlatımın izlerini bulmak zor. Her insanın kolayca aklına getirebileceği türden bir kurgu. Ama kitap boyunca yazar da bunu sürekli gündeme getiriyor. Belki zülfü Livaneli tarafından hedeflenen de buydu bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Evet ''Son Ada''...Zülfü Livaneli'yle,üstadla,edebiyat alanında ilk karşılaşmamdı(:.Hayattaki birtakım işleyişlerin, hep hayal ettiğimiz ''ütopik'' bir çerçeveden nasıl çıktığı,bildiğimiz olayların,insanların aslında hayatın ne kadar içinde olduğunu gösteriyor bu kitap bize.Anlatım gösterişinden uzak,yalın bir dille ulaşıyor üstad bize.Ama şarkılarla daha da iyi ulaştığının kanısındayım(:

    YanıtlaSil
  8. Kitapta özellikle insanoğlunun hafızasızlığına ve olaylar karşısındaki edilgen tavrına getirilen eleştiriyi övgüye değer buldum.Bugün içinde bulunduğumuz durumu gözönüne alarak özeleştiri yapmamız gerek belki de ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  9. Darbeci bir başkanın emeklilik yıllarını geçirmek üzere geldiği bir adada geçen yaşamı anlatan kitap, günümüz Türkiye’sini yansıttığından başarılı olarak görmekteyim. Yalnız zülfü Livaneli’nin okuduğum diğer kitaplarıyla ister istemez yaptığım karşılaştırmada bu kitabı diğerlerinden daha az sevdiğimi söyleyebilirim. Kitapta anlatılan olayların sık sık tekrarı ve anlatım dilinin çok basit olması eleştirilebilecek konular olarak görülüyor. Bunlarla beraber zülfü Livaneli’nin siyasi, sanatçı ve edebi kişiliği bana bu kitapta zayıf bulduğum edebi kişiliğini göz ardı etmemi sağlayabiliyor.

    YanıtlaSil