18 Mayıs 2015 Pazartesi

Leylâ Erbil - Gecede

1 yorum:

  1. Gecede, 7 öyküden oluşuyor gibi görünebilir. Fakat bana kalırsa bu kitapta çok daha fazla öykü var. Leyla Erbil sanki bir öyküye birbirinden farklı öyküler sığdırmış. Okurken satırların arasında kayboldum. Öykülerdeki olayları takip ederken zorlandım. Zaman zaman öykülerden koptum. Zihnim, yakaladığım bir cümleyle birlikte değişik dünyalara doğru yolculuğa çıktı. Alışkın olmadığım, daha önce benzerine pek rastlamadığım bir anlatımı var yazarın. Başlarda biraz yadırgasam da, okudukça alıştım. Kitaptaki öykülerden en çok TANRI'yı beğendim. Dokunaklı bir hikayeydi. Çaresizlik, bu öyküyü okurken bana işleyen temel duyguydu. Yurt dışındaki kocasını arayan, ona ulaşmaya çalışan bir kadının çaresizliği; buna karşılık kocasının kayıtsızlığı okuyucunun içine dokunuyor.

    YanıtlaSil